петък, 29 януари 2016 г.

Печено агне в пещ , пълнено с дроб сърма

Добавете надпис
Добавете надпис
И така , ще започна от агнето когато се коли ( този които го оправя , трябва да знае , че агнето ще се пълни и да направи разреза на коремната кухина по - малък ) . Агнето аз лично си го пърля леко ( това си е мои избор знам , че не е яре , но аз така искам ) . След това варя дреболиите му всичко заедно с главата и черен дроб ( черният дроб го варя , че не ми се пърже иначе той не се слага в дроб сърмата , както и главата , но нея я ядем ) .
Започвам от приготвяне на дроб сърмата . Сварените дреболии без черен дроб и глава се режат на парчета , измива се ориза ( при мен сега беше 2 кг, напълних агнето и отделно 2 тави с дроб сърма ) , зелен лук -голямо количество , джоджен зелен - голямо количество почти колкото зеленият лук на връзка и свинска мас . Нарязаните дреболии запържвам в свинска мас ( аз така искам , а които иска да си слага олио и разни ) , когато се запържат ги отделям в една тава , след това слагам да се запържи зеленият лук и джоджена , към тях после прибавям и леко предварително попареният ориз ( леко в микровълновата го попарвам като ще пълня агне ) . След това махам всичко от котлона и слагам дреболиите , обърквам добре всичко и слагам сол и черен пипер .
За агнето 25 кг . моето, живо тегло - както казах аз си го пърля , защото така искам , после му попивам леко кръвта от коремната кухина .Махам от вратът част ( на мен такава ми е тавата и така се налага ) .Намазвам тавата в която ще се пече със свинска мас , слагам агнето вътре .Намазвам вътрешността ( коремната и гръдна кухина ) със свинска мас обилно ( все едно мажа филия с масло ) всичко да е намазано , след това мажа и външните му части - всичко намазано обилно , след това посолявам всичко и тук е кажи речи тънкостта да улучиш солта , отривам вътрешността , отривам и отвън всичко със сол . От парчето на вратът което съм махнала режа месо и зашивам с него дупките на вратът и опашката ( демек дупето му ) . Започвам да пълня с дроб сърмата като пъхам към вратът и запълвам всичко , гледам да остане място , за да набъбне ориза и не забравям , че е попарен - тоест поема доста плънка . Когато напълня агнето започвам да шия коремната кухина , накрая оставам една малка дупка и пълня с вода ( според плънката която е поело преценям колко да е водата , сега беше 1.500 мл.и зашивам дупката . Слагам агнето легнало на една страна и се връзват краката му с тел , здраво , за да не се разпънат при печенето . Слагам му булото върху него -завивам го и наливам вода в тавата пак на око , но да е по - малко от половината тава пълна , че пуска сос после . След това завивам и с алуминиево фолио ( преди са го правили с лапад ) - аз слагам 2 ката фолио за по -сигурно да не прегори . Пускам фурната на 150 гр. и го пъхам ( слагам под решетката 2 малки тухли ) , пека го в фурната , защото пещта е голяма и не си заслужава да се опали за 1 агне ( тя събира над 6 гювеча ) . Пече се цяла нощ , когато минат 4 -5 часа си намалям фурната на 120 гр. , но за всяка фурна е различно , там преценяте сами . Не знам дали говорим за едно и също нещо, но това при нас е дроб сърма и печено агне , не слагаме нищо друго , няма червени пипери и други подправки и се казва дроб сърма , няма каварми и разни . Дано съм ти била полезна .

Няма коментари:

Публикуване на коментар